1. Grey Goose (Francja)
Grey Goose - wódka produkowana i rozlewana we Francji, w regionie Cognac.
Jest to wódka pszeniczna, poddawana pięciokrotnej destylacji, woda do niej pochodzi ze skał Masywu Centralnego. Na butelce znajduje się ręcznie malowana gęś przelatująca nad francuskimi Alpami. Marka została stworzona przez Sidneya Franka, wprowadzona w 1997 roku szybko zdobyła popularność, Frank sprzedał ją w 2004 roku Bacardi za 2 miliardy dolarów. Cena butelki - 0,7 litra 140 zł
Odmiennie niż większość wódek, Grey Goose jest zakorkowana, na wzór takich polskich wódek jak Chopin czy Belvedere.
2. Absolut (Szwecja) Absolut – wódka produkowana w Szwecji w miejscowości Åhus. Powstaje z zimowej odmiany pszenicy oraz wody głębinowej. Proces destylacji opracował w 1879 r. Lars Olssnow Smith. Występuje w 14 odmianach: czysta 40% oraz 50%, cytrynowa (citron), mandarynkowa (mandrin), gruszkowa (pears), waniliowa (vanillia), brzoskwiniowa (apeach), malinowa (raspberri), pieprzowa (peppar), czarna porzeczka (kurant), grapefruitowa (ruby red), "New Orleans", "100", "Level". Marka która odniosła sukces dzięki butelce projektu G.Bomana i wprowadzeniu na rynek światowy w 1979. Rozpoznawalna dzięki kreatywnym kampaniom reklamowym: Absolut Originals, Absolut Generations, Absolut Fashion, Absolut Cities i Absolut Art. Na rynki europejskie, trafiły znaczne ilości tej wódki z błędną informacją na etykiecie, która informuje iż wszelkie absoluty owocowe posiadają 40%, a w rzeczywistości jest to 50%.
3. Russian Standard (Rosja)
Russian Standard to alkohol, który w Polsce od jakiegoś czasu obdarzony został dużym zainteresowaniem. Wódka ma w 100% rosyjski charakter, zapewne dzięki doskonałej kombinacji składników. Na jej popularność wpływ ma też proces jej wytwarzania.
Przygotowywanie tego trunku odbywa się bardzo precyzyjnie. Do jego produkcji używa się krystalicznie czystej wody pochodzącej z podziemnych źródeł jeziora Ładoga. To właśnie jest sekret nadzwyczajnej mocy Russian Standard.
4. Van Gogh (Holandia)
Niestety nie mam informacji na temat tej wódeczki .
5. Smirnoff (Rosja)
Smirnoff - wódka powstająca ze spirytusu żytniego i zdemineralizowanej wody. Produkowana w Polsce przez Polmos Józefów /k. Błonia, jak również w Niemczech. Wódka jest dziesięciokrotnie filtrowana i trzykrotnie destylowana. Przechodzi 49 kontroli jakości. Najbardziej znana na świecie rosyjska wódka, biorąca imię od najsłynniejszego cesarskiego destylera w historii.
6. Finlandia (Finlandia)
Finlandia wódka produkowana w Finlandii od 1970 r., o zawartości ok. 40% alkoholu. Istnieją też jej inne odmiany, ale nie są one dostępne na wszystkich rynkach (m.in Finlandia o 60% zawartości alkoholu)
Powstaje ze spirytusu jęczmiennego, wg producenta powstaje tylko ze starannie wyselekcjonowanych 6-rzędowych źdźbeł jęczmienia i naturalnie czystej wody lodowcowej, pozyskiwanej w miejscowości Koskenkorva. Woda ta przepływa przez morenę glacjalną, ulegając wielokrotnej filtracji w wyniku czego jest tak czysta, że dalsze chemiczne oczyszczanie nie jest konieczne. Produkt poddawany jest ponad 200 procesom destylacyjnym.
Butelka (ice bottle) została zaprojektowana przez fińskiego projektanta Tapio Wirkkali. Obecna butelka wódki Finlandia została zaprojektowana przez firmę Hanson Associates z Filadelfii. Wprowadzono ją na rynek w 1998 r. Dodano srebrną zakrętkę a papierową etykietę zamieniono na lakierowaną na szkle. Zmiana spowodowała dwukrotny wzrost sprzedaży na rynku amerykańskim.
W 2003 r. nową butelkę zaprojektował Harri Koskinen, jeden z czołowych fińskich projektantów szkła. W tym samym czasie zmienione zostaje również logo marki (nowy projekt przygotowała nowojorska firma Wallace – Church Inc.).
Finlandia początkowo była sprzedawana głównie na rynku skandynawskim. Na rynek USA trafiła w 1971. Obecnie marka ta jest własnością amerykańskiej Brown-Forman Corporation i należy do najczęściej sprzedawanych na całym świecie.
7. Stolichnaya (Rosja)
Stolichnaya (ros. Столичная, znana także jako Stoli) – najpopularniejsza rosyjska wódka, produkowana z żyta i pszenicy. Stolichnaya jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek wódki na świecie. W Polsce znana także jako stolicznaja bądź, potocznie, stoliczna.
Produkcję wódki rozpoczyna się od zalania żyta wodą ze studni artezyjskich z regionu Kaliningradu, które następnie poddawane są około sześćdziesięciogodzinnej fermentacji. Uzyskany płyn destylowany jest czterokrotnie, do uzyskania spirytusu o zawartości alkoholu wynoszącej około 96.4%. Roztwór następnie rozcieńczany jest wodą artezyjską, która nadaje mu odpowiedniej płynności, później poddaje się go filtrowaniu. W procesie filtracji wódki nie używa się produktów pochodzenia zwierzęcego, toteż uważana jest za przyjazną weganom.
Na etykiecie znajdują się słowa Stolichnaya vodka pisane złotą pochyloną czcionką, w tle zaś widnieje hotel Moskwa, w którym niegdyś zatrzymał się Stalin.
8. Skyy (USA)
SKYY - wódka produkowana w San Francisco w USA.
Wódka jest czterokrotnie destylowana i trzy razy filtrowana (raz przez węgiel drzewny i dwa razy przez filtry celulozowe). W testach w 2002 i 2004 r. została uznana za najmniej zanieczyszczoną wódke świata.
9. 42 Below (Nowa Zelandia)
Niestety brak informacij w j. polskim na temat tej wódy
10. Effen (Holandia)
Effen Vodka jest alkoholem bez wątpienia wyjątkowym. Proces produkcji tego trunku jest maksymalnie unowocześniony – destylacja przeprowadzona jest przy pomocy olbrzymich kotłów stalowych, w których systemem rur i tłoczków płyn jest destylowany praktycznie setki razy, aż do osiągnięcia zamierzonego efektu. Filtracja to proces pięcioetapowy, oparty o opatentowaną technologię z użyciem węgla aktywnego, wykorzystującą specjalne do tego celu zaprojektowane pompy. Woda używana do rozcieńczania jest filtrowana przez system membran i tłoczona do roztworu pod niezwykle wysokim ciśnieniem, dzięki czemu efektem prac jest alkohol o niebywałej czystości i klarowności smaku. Effen jest reklamowana jako wódka przemysłowa – odnosi się to zarówno do opisanego powyżej procesu produkcyjnego jak i do późniejszej obsługi klientów. Effen z założenia ma być alkoholem pijanym na co dzień, bez-fajerwerkowym, co poświadcza jego popularność. Cena – ok. 32 $ za 0,7 litra, alkohol dostępny także w wersji Cherry.
Źródła:
1. Wikipedia
2. AskMen.com
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńZdecydowanie bardziej od wódki lubię whisky. W domu przeważnie serwuję ją gościom z lodem, colą, cytryną i podaję w specjalnych szklankach, które kupiłam swego czasu na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/naczynia-do-serwowania-napojow/szklanki. Czytałam, że wybór odpowiedniego szkła jest dość istotny jeżeli chodzi o whisky. Szklanka do whisky powinna być na ogół niska oraz okrągła. Zdecydowanie nie poleca się podawać whisky w tradycyjnych szklankach, co uważane jest przez wielu za brak dobrego gustu :).
OdpowiedzUsuń